Virtualni asistent za katastar i zemljišne knjige – nova usluga na portalu OSS Uređena zemlja

Slika /slike/Vijesti/Virtualni asistent_Uređena zemlja.jpg

Na portalu OSS Uređena zemlja od 17. veljače 2025. dostupan je Virtualni asistent, inovativna usluga razvijena s ciljem olakšavanja pristupa informacijama o katastru i zemljišnim knjigama. Asistent korisnicima pruža stručnu podršku, omogućuje uvid u status katastarskog i zemljišnoknjižnog predmeta, podatke o nekretninama te promjene provedene u zemljišnim knjigama.

Ova usluga razvijena je u sklopu projekta Unaprjeđenje informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra, kojeg provodi Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. Stručnu podršku razvoju Virtualnog asistenta pružili su i službenici Državne geodetske uprave.

Što omogućava Virtualni asistent?

Portal Uređena zemlja predstavlja središnje mjesto za pristup integriranim podacima katastra i zemljišnih knjiga, omogućujući građanima i poslovnim subjektima jednostavan i brz uvid u informacije o nekretninama. Unaprjeđenje portala implementacijom Virtualnog asistenta ima za cilj povećati učinkovitosti rada u zemljišnoknjižnim postupcima te pružiti brzu i učinkovitu korisničku podršku.

Putem Virtualnog asistenta korisnici mogu:
• izraditi službene isprave poput zemljišnoknjižnog izvatka, BZP izvatka i posjedovnog lista
• dobiti objašnjenja osnovnih katastarskih i zemljišnoknjižnih pojmova
• dobiti pomoć u jednostavnijim pravnim situacijama
• biti usmjereni na nadležno tijelo ili osobu koja može pružiti dodatne informacije
• pristupiti potrebnim podacima pomoću pametne tražilica koja prepoznaje sinonime, poput onih za ZK izvadak i sl.
• pretraživati po broju katastarske čestice, broju uloška ili adresi, čak i ako su uneseni samo djelomični ili netočni podaci.

Asistent pamti prijavljenog korisnika tijekom cijelog razgovora, i u slučaju prekida ili ponovnog pokretanja, čime se osigurava kontinuitet interakcije i lakše praćenje korisničkih zahtjeva. Isto tako, omogućuje prijavu problema, te ako je potrebno, usmjerava korisnike na nadležno tijelo kojem se trebaju obratiti u određenoj situaciji, poput katastarskog ureda.

Ova inovacija olakšava korištenje portala te smanjuje potrebu za osobnim dolaskom, primjerice u katastarske urede, omogućujući korisnicima da dobiju potrebne informacije i dokumente online, čime se štedi vrijeme i povećava transparentnost postupaka.

Pisane vijesti