Upravljanje zemljišnim podacima u Republici Hrvatskoj

KORISNIK PROJEKTA: Ministarstvo pravosuđa i uprave
PARTNER PROJEKTA: Državna geodetska uprava
FOND: Europski fond za regionalni razvoj
OPERATIVNI PROGRAM: Konkurentnost i kohezija 2014.-2020
UKUPNA VRIJEDNOST PROJEKTA: 21.925.880,00 kuna
IZNOS KOJI SUFINANCIRA EU: 18.631.898,00 kuna
RAZDOBLJE PROVEDBE PROJEKTA: 29. listopada 2018. - 29. lipnja 2021. godine
KRATKI OPIS PROJEKTA:
Podaci katastra i zemljišnih knjiga pohranjeni su i održavaju se kroz Zajednički informacijski sustav zemljišnih knjiga i katastra (ZIS). Sukladno Zakonu o državnoj informacijskoj infrastrukturi, jedna od svrha temeljnih registara je da se putem državne informacijske infrastrukture osiguraju dostupnost prikupljenih autentičnih podataka svim tijelima javnog sektora kojima su oni potrebni za obavljanje poslova iz njihovog djelokruga, pri čemu je ključno da se autentični podaci prikupljaju samo jednom i zapisuju se u temeljni registar. Stoga je uspostava interoperabilnog sustava za upravljanje zemljišnim podacima u sklopu ZIS-a osnovna pretpostavka za ubrzanje ekonomske aktivnosti u gospodarstvu.
CILJEVI I REZULTATI PROJEKTA:
Cilj projekta je uspostava sustava za upravljanje zemljišnim podacima kojim je osigurana učinkovita razmjena zemljišnih podataka putem elektroničkih usluga između tijela državne uprave (Ministarstva pravosuđa i Državne geodetske uprave) kao pružatelja podataka (tj. servisa) te ostalih definiranih korisnika. Dodatno, u okviru projekta nabavili su se skeneri za zemljišno knjižne odjele koji su preduvjet za daljnju digitalizaciju procesa podržanih u ZIS-u. Svi ključni korisnici povezani su sa ZIS-om te je omogućeno skeniranje ulaznih dokumenata na 22 općinska suda.
Rezultati projekta su sljedeći:
- Mobilna aplikacija Moje nekretnine koja građanima omogućuje nove funkcionalnosti koje su dostupne u sustavu e-Građani, a to su: popis svih nekretnina na kojima je korisnik upisan kao vlasnik s OIB-om u zemljišne knjige, popis svih nekretnina na kojima je korisnik upisan kao posjednik s OIB-om u katastarski operati i notifikacije o svim promjenama na nekretninama na kojima je osobi upisan OIB (npr. upis plombe, promjena vlasništva i slično).
- Osvježavanje podataka na javnom dijelu OSS-a svakih 15 minuta (prije 24 satno). Riječ je o „Jedinstveno poslužno mjesto“ poznatiji pod nazivom One Stop Shop (OSS) koji predstavlja javni podsustav Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS) odnosno portal Uređena zemlja.
- Povezanost OSS-a s drugim zemljišnim podacima čime su vidljivi podaci o prostornim planovima, uporabnim dozvolama, infrastrukturi, dok se za detaljnije podatke korisnike upućuje na izborne registre.
- Povezivanje OSS-a s e-Ovlaštenjima, e-Pristojbama i Državnom sabirnicom (GSB).
- Novi servisi za spajanje vanjskih korisnika odnosno javnopravnim tijelima te jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave koji omogućuje tim tijelima da izravno u svoje sustave dobiju podatke iz zemljišnih knjiga i katastra (npr. u sustav mogu izravno dobiti podatke iz zemljišnoknjižnog izvatka, rješenje o upisu, zbirku isprava i slično).
- Registar izvlaštenih nekretnina koji će biti javno dostupan od 1. siječnja 2023. godine.
- Poslovna inteligencija (BI) i izrada izvještaja – primjerice izvještaj o površini poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području određene općina.
- Nabavljena i instalirana 24 skenera koji su distribuirani na sudove diljem Republike Hrvatske.
Tijekom projekta „Upravljanje zemljišnim podacima” provedene su sljedeće aktivnosti:
- Izrada Analize i potreba poslovnih modela o zemljišnim podacima ZIS-a
- Dizajn, razvoj i implementacija sustava za upravljanje zemljišnim podacima
- Nabava i instalacija 24 skenera na sudove RH